12 sposobów na walkę z nudą, nie tylko podczas kwarantanny

data: 2 kwietnia, 2020
czas czytania: 3 min
autor: Marcin Bałda

Od kilku tygodni całe Future Processing pracuje zdalnie. W związku z tym wiele osób musi odnaleźć się w nowej rzeczywistości ciągłej pracy w swoim domu. Dla jednych to sama przyjemność, dla innych to wyzwania dnia codziennego.

Sądzę, że to także dla wielu z nas szansa na rozwój. Nie musimy poświęcać codziennie czasu na przygotowywanie się do pracy, na dojazd samochodem czy autobusem. Są to zaoszczędzone minuty, może godziny. A wiadomo, że oszczędności najlepiej zainwestować.

Ostatnio w gronie mojego zespołu padło pytanie: dostajecie turbo juniora developera, który dopiero się uczy i macie ambicje, by zrobić z niego solidnego programistę. Wśród pomysłów jak to zrobić jest taki, żeby dać mu listę książek do “przerobienia”, które uczą programowania niezależnie od języka/platformy/płci/hobby. Co waszym zdaniem na takiej liście powinno się znaleźć?  

No i jak łatwo się domyślić, szybko powstała lista książek, które warto przeczytać, będąc młodym programistą. Zresztą będąc starszym również warto do nich zajrzeć. Tak więc mając trochę więcej czasu, zaoszczędzonego na dojazdach do pracy warto sięgnąć po którąś z nich i popracować nad swoim warsztatem programistycznym.

12 sposobów na walkę z nudą

  1. Clean Code, Robert C. Martin  
  2. Growing Object-Oriented Software, Guided by Tests, Steve Freeman 
  3. Release It!: Design and Deploy Production-Ready Software, Michael T. Nygard – ta pozycja raczej dedykowana jest dla bardziej doświadczonych  
  4. Design Patterns, Gang of Four – albo jakakolwiek inna pozycja traktująca o wzorcach projektowych  
  5. Refactoring, Martin Fowler  
  6. Refactoring to Patterns, Joshua Kerievsky 
  7. Pragmatic Programmer, Andy Hunt, Dave Thomas  
  8. Art of unit testing, Roy Osherove 
  9. Working effectively with unit tests, Jay Fields 
  10. Test-Driven Development by Example, Kent Beck 
  11. Specification by example, Gojko Adzic 
  12. Patterns of Enterprise Application Architecture, Martin Fowler – kolejna pozycja dla bardziej doświadczonych programistów

Lektury uzupełniające

Jeśli przejrzałeś/aś całą listę i na końcu stwierdziłeś/aś: Pfi, już dawno to przeczytałem/am. Dwa razy. I nawet rozumiem o czym to było!, to na koniec mamy jeszcze krótką listę z innymi ciekawymi pozycjami, które pomogą wypełnić wolny czas.

  1. Extreme Programming Explained, Kent Beck 
  2. Seven Concurrency Models in Seven Weeks: When Threads Unravel, Paul Butcher 
  3. Getting Things Done, David Allen and David Kelvin Allen 
  4. The Art of Readable Code, Dustin Boswell and Trevor Foucher 
  5. Eat That Frog!: 21 Great Ways to Stop Procrastinating and Get More Done in Less Time, Brian Tracy 
  6. The Healthy Programmer: Get Fit, Feel Better, and Keep Coding, Joe Kutner  
  7. Clean Architecture, Robert C. Martin 
  8. Domain-Driven Design, Eric Evans 
  9. The Art Of Computer Programming, Donald Knuth 
  10. Implementing DDD, Vaughn Vernon

P.S. Jeśli znacie jeszcze jakieś ciekawe pozycje, dajcie znać w komentarzu. 

Newsletter

Zainteresowały Cię nasze treści?
Sprawdź co jeszcze przygotowaliśmy.

Adres e-mail

Dziękujemy! Na Twój adres e-mail wysłaliśmy prośbę o potwierdzenie zapisu do newslettera.

O nie! Coś poszło nie tak. Nie zapisałeś się.

Gdyby tylko dało się zapisać Twojego maila dwa razy :)

Niepoprawny mail. Spróbuj jeszcze raz.

Cookies

W pracy serwujemy suchar dnia. Tutaj musimy Cię poczęstować ciasteczkami. Dowiedz się więcej.